:: Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend ::

Hello! Myspace Comments

Mengapa Singgah Kalau Tak Masuk

Me, Myself and I

My photo
Summer is Annie @ Rosni ..i'm 28 years old.. Aku tak susah untuk didekati..kalau sape nak be fren dengan aku,just come to me when i'm in a good mood.. Aku hidup untuk family aku,4 my hubby,dan untuk orang-orang yang sayang aku... Aku nk puaskn hati sume org.. :: ...Aku nak jadi yang terbaik untuk semua orang...::

Monday, October 06, 2008

Corat-Coret Raya 2008

1.Raya tahun ni raya yang paling memenatkan dalam hidup aku..dari selatan ke utara aku beraya..
(betol2 beraya sakan aku tahun ni)

2. -deleted-

3. Hari raya pertama aku kat umah mak ayah aku..macam tahun2 yang lepas, dr pagi sampai ke petang sama je..

4. Raya ke-2 aku beraya kat tampin kejap, pastu bergerak ke melaka, pastu ke Muar..dah penat seharian menyaksian drama live(haha..), kami kembali semula ke tampin untuk tido dan berehat...

5. Raya ke-3 kami bergerak Kluang pulak, pastu terus ke terengganu....(aktiviti beraya yang paling jauh pernah aku lakukan..hahaha...sungguh tak sangka betol..)

6. Aku dah lama tak melakukan long distance journey macam ni..last sekali mase anta kakak aku kawin kat kelantan beberapa tahun yang lepas..pejalanan sungguh memenatkan dan sungguh menyesalkan diriku kerana mengikuti aktiviti ini...

7. Sepanjang perjalanan ke terengganu macam2 aku belajar, antaranya satu permainan tradisional budak2 kat melaka...(tak tau lak negeri lain ade main ke x..)
korang pernah dengar tak permainan vespa kunci,kodok kunci...cam sial je permainan ni...sungguh ganas sekali sebab dengan tanpa rasa bersalah mereka akan memukul dahi kita kalau mereka jumpa vespa atau kete kodok..sape yang ternmpak vespa atau kete kodok dulu akan dengan ganasnya menepuk dahi kawan2 yg paling hmpir dengan mereka sambil berkata "vespa kunci" atau "kodok kunci" ..hahahha..sapa yang kena tepuk dahi tu nasib la.....siot tul permainan ni...kita hanya boleh kunci kenderaan yang antik2 je..yang susah nk dapat kat jalan raya.layan jela....

8. Mase kat terengganu tiba2 aku teringat kat mak aku kat kg..aku tak pernah tinggalkan family aku mase raya ke-2 untuk beraya bersama kawan2..tibe2 aku rase sayu...

9. Baju raya aku kaler purple tahun ni..sekali pandang dah macam baju orang nk kwin pun ade.. vouge sangat ke??mula2 aku rase takde la over sangat, tpi bile dah ramai sangat yg tegur aku naik segan lak nk pakai..over sangat ke??

10. Pertama kali dalam sejarah hari raya aku makan nasi himpit dengan tomyam..huhu...kreatif tul dak epi ni la...

11. Tahun ni ade sorang budak ni bagi aku duit raya RM100..hehehe..terima kasih..dah besar2 pun tetap dapat duit raya lagi..(tapi duit tu telah digunakan tuk mengisi minyak ke terengganu...uwaaa....macam tak ikhlas je bg aku duit tu).....

12. Mase kat terengganu aku jumpe Si Raja Lawak Zizan tu...jumpa zizan time dia tengah lepak2 ngan member dia tepi pantai, pastu dia ajak raya umah dia..(saje nk bagitau..tak bangga langsung pun...)zizan ni siot tul la..orang datang umah nk beraya, leh lak dia bantai tido dlm bilik, nasib baik la fmily adi dah biasa ngan family zizan ni, so takde la terasa sangat.tapi bagi aku yang tak biasa ni rasa zizan ni sungguh kurang sopan tol la...(sebenarnya aku tak minat dia sangat pun...tak kisah lgsg pun..cume nk gtau jela...jangan dtang raya umah dia!dia dh sombong)

13. korang nk tengok gambar2 raya aku x?lain kali la ye..time aku betol2 malas nk upload gmbar...berukband ni lembab nak mampus...lagi pun tujuan utama aku bawak balik laptop ni tuk wat keje, bukan tuk update blog..hahahhaha...


ok lah...daaaa.....
selamat hari raya...

No comments:

Followers