:: Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend ::

Hello! Myspace Comments

Mengapa Singgah Kalau Tak Masuk

Me, Myself and I

My photo
Summer is Annie @ Rosni ..i'm 28 years old.. Aku tak susah untuk didekati..kalau sape nak be fren dengan aku,just come to me when i'm in a good mood.. Aku hidup untuk family aku,4 my hubby,dan untuk orang-orang yang sayang aku... Aku nk puaskn hati sume org.. :: ...Aku nak jadi yang terbaik untuk semua orang...::

Friday, June 06, 2008

Nama Saya

Nama penuh saya Rosni Binti Ahmad..(jangan tanya kenapa saya guna nick "Summer")

10 fakta tentang nama saya.

1. Nama ni atok aku yang bagi..mengikut sejarah asal (kata mak) atok nk bubuh nama Roni saja..hahahaha...tak dapat aku bayangkan macam mana aku membesar dengan nama Roni..(mesti aku kena gelak ngan kawan2 seumur hidup.).mak rase tak sampai hati nak letak nama Roni je, so, mak tambah la S bagi sedap sikit..trima kasih mak...huhu!!

2. Nama kami adik beradik tak sama macam keluarga orang lain..(kebiasaannya kalau nama satu family mesti sepesen je...klu depan Nor, mesti semua Nor...huh! tak best langsung)..nama-nama kami adalah seperti berikut : -

* Shahrizal - arwah abang yang sulung
* Suzana - kakak 1st
* Norkamisah - kakak 2nd
* Rosni - aku
* Arif - adik (haha..nama dia yang paling pendek sekali...)
* Hafis - adik bongsu

nama kami adik beradik semua lain-lain, start dari aku, semua nama kami tak lebih dari 5 huruf(ade sumber menyatakan yang nama kami pendek sebab abah taknak nama kami lebih panjang dari nama dia, Ahmad..)

3. Mase kecik dulu aku suka nangis.tak renti-renti..bidan kat kg aku cakap nama aku tak sesuai ngan aku..bidan tu suh mak aku bagi nama lain.mak aku bagi nama Zainab.(hahahha...tak glemer lgsg..nsib baik mak aku tak praktik kan pun nama tu..)

4. Aku paling tak suka orang panggil aku dengan nama Rose..tapi sekarang bdk2 kat tempat kerja aku semua panggil aku Rose, nak tak nak terpaksa aku biasakan dengan nama tu..
* satu peristiwa pernah berlaku..kawan aku kenalkan dirinya pada kakcik aku " saya kawan adik awak, Rose".. kakcik aku sampai Kompius, sape Rose?haha..

5. Dari kecik family aku panggil aku Ani.tapi kadang2 kakak2 aku panggil aku Eni...(mane2 pun boleh, asalkan ade 'ni' kat ujung...tak lari jauh dari nama asal aku..

6. Aku paling tak suka kalau orang eja nama aku salah.pernah mase aku darjah 5, seorang cikgu tu tulis nama kat buku tulis aku dengan nama Roseni...gile bangang betul la..sampai setahun aku kena guna nama tu kat depan buku tulis aku...(aku pandai tulis nama sendir la, tak payah susah2 tulis kat buku aku...huh!)

7. Mase aku register untuk masuk hostel form 1, sikit lagi nama aku akan disenaraikan dalam senarai penghuni aspura..hahahah...rupanya nama Rosni lelaki pun ade pakai yek?

8. Pertama kali nama aku didedahkan sebagai Rosni pada kawan2 di blog kepek, si Naz kundang la punya hal..aku gi interview tempat kerja dia..pas tengok resume aku, sibuk dai hebahkan pada semua nama penuh aku...bengong!!

9. Aku pernah ade sorang kawan nama Mawarliza...semua kawan2 ktrg panggil dia liza, tapi aku sorg panggil dia mawar..haha. marah betul dia, klasik sangat katanya...bagi membalas dendam, dia pun panggil aku Rose..(satu lagi bengong neh!!) bape kali nak bilang....jangan panggil aku Rose!! :-(

10. Aku bangga dengan nama penuh aku Rosni Binti Ahmad. terima kasih mak sebab edit sket nama aku sebelum diregisterkan oleh atok aku tu...

1 comment:

Unknown said...

coretan paling best... 5 bintang aku kasik ko rose.. haha
roni pon best..
ko wat aku gelak golek2 la baca cite ko ni.... tp bgus gak si tasek tu pecahkn resia..sbb kitorang tau nama ko rose..pape pon..tiap nama dah ttulis...cam nama aku (Rmai yg jeles nama aku best..)

Followers