:: Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend ::

Hello! Myspace Comments

Mengapa Singgah Kalau Tak Masuk

Me, Myself and I

My photo
Summer is Annie @ Rosni ..i'm 28 years old.. Aku tak susah untuk didekati..kalau sape nak be fren dengan aku,just come to me when i'm in a good mood.. Aku hidup untuk family aku,4 my hubby,dan untuk orang-orang yang sayang aku... Aku nk puaskn hati sume org.. :: ...Aku nak jadi yang terbaik untuk semua orang...::

Friday, June 06, 2008

Minyak, minyak dan minyak lagi

Sana sini orang cite pasal harga minyak naik, bukak blog ni pasal protes minyak naik, bukak blog ni pun entry pasal minyak gak..
Errmmm..aku tak nk komen pape sebab aku rase dah banyak sangat komen yang aku dengar..macam-macam komen bercampur-campur, banyak sangat komen yang telah di cocktail kan...hahha....
Sume nak bagi idea caner nak kurangkan penggunaan minyak...haha..padan muka, lain kali parking jela kete tu kat umah..naik ltr gi keje..haha..settle problem..(cara ni untuk umuh dan tmpt keje yang dekat ngan stesen lrt jela)..
Petang semalam sorang brader ni cakap kat aku dia nkbeli kad lrt seumur hidup, gi keje naiklrt jela..huhuh...salah satu idea yang bernas tu...
Tadi aku terbaca blog bro aku sorang ni..cara yang dia nak praktikkan ni memang bijokkk...hahhaha...kat bawah ni aku kopipes yang dia tulis....

"sekarang aku bawak kete nak tekan minyak pon rasa serba salah. kalau bole nak gunakan teori fizik je dalam memandu kereta. contohnya, bila turun bukit, kasi tutup enjin dan biar kete tu slide je dengan inersia yang ade. macam iklan ape tah tu. inersia. sial lah. ataupun, time kete meluncur laju, jangan tekan brek. kalau tekan jugak akan rugi dua bende. pertama brake pad, kedua minyak untuk speed up balik. kire, takyah break la. agak2 dah gilababi takleh elak dah baru tekan break. bbijok kan?"

Terima kasih inchik Litium..idea mu itu sungguh bernas sekali....mari ramai-ramai jangan gundah gulana lagi.masalah dah settle....

No comments:

Followers