:: Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend ::

Hello! Myspace Comments

Mengapa Singgah Kalau Tak Masuk

Me, Myself and I

My photo
Summer is Annie @ Rosni ..i'm 28 years old.. Aku tak susah untuk didekati..kalau sape nak be fren dengan aku,just come to me when i'm in a good mood.. Aku hidup untuk family aku,4 my hubby,dan untuk orang-orang yang sayang aku... Aku nk puaskn hati sume org.. :: ...Aku nak jadi yang terbaik untuk semua orang...::

Monday, April 28, 2008

Mati Dah Sekor.

*entry ini sepatutnya telah di post pada 22 April yang lalu..tapi sebabkan mase aku menaip enrty ini, office aku telah black out..so, aku pun malas nak tulis lagi...., tapi tadi bile aku tengok2 dalam draf blog ni, rupa2nya, blogger telah auto save entry yang tak sempat aku post ari tu..yakni sebelum pc aku ni padam..hahaha..so, aku sambung jela tulis....aku tak perasan lak blogger ni saves draffs automaticlly..hehehe..bagus..bagus.......kalau black out lagi pasni xde la aku menyumpah seranah pc ni..hahahaha.....

Uwaaa......
aku tak tahu kenapa aku rase sedih sangat mase aku tengok ikan aku tu mati....sedih sangat rasenya...semalam mase aku nak keluar pergi kerja seperti biasa mesti aku bagi ikan-ikan aku tu makan.mase aku tengok ikan-ikan tu, aku nmpak sekor dari tiga ekor ikan emas aku tu timbul tak gerak2..aku ingat dia main2 je..sebab ikan tu selalu takut2 aku mcam tu..berlakon konon dah mati, tp sebenarnye dia saje nk buat aku cuak...tp semalam, ikan aku tu bukan bermain2 atau cube nak bergurau senda dengan aku.apatah lagi untuk beramah mesra...ikan aku sekor tu betol2 mati....uwaaaa....sedihnya....mula2 aku tak percaya dia mati, tapi b ckp ikan tu mmg dah mati.dia pun angkat ikan tu..memang ikan tu tak bergerak langsung.....sedihnyaaa........beliau memang dah tak bernyawa....
:'(
Aku remind balik ape punca kematian ikan tu...aku bukan la doctor pakar yang boleh membuat posmotem keatas ikan aku tu.. tapi ape yang aku tau..ikan-ikan aku tu dah bape hari aku lupe beri dia makan...aku gi keje pagi, then mlm baru balik, kadang-kadang 3,4 pagi baru aku sampai umah...hehehehe..aku tahu, salah aku.....aku menyesal......sekarang ikan aku tinggal berdua..(boleh la mereka bermesra tanpa gangguan orang ketiga..)

Hari ini, 28 April 2008, setelah seminggu berlalu, (maknanya sudah seminggu jugaklah ikan aku hidup berdua)...seperti biasa sebelum pergi keja, aku akan pastikan ikan-ikan aku yang tinggal 2 ekor itu ku berikan makanan yang setimpal...tetapi bile aku tengok sekor ikan aku tu macam tak ceria je....asyik men0nggeng je..kepala kat bawah, ekor kat atas..pelik gak aku....ikan aku lagi sekor ni pun nak kiok ke???aku pun cepat2 tukar air ikan tu, (dah kotor kot...)pas masuk air baru, bagi makanan yang baru, aku tengok ikan tu still lagi buat aksi akrobatiknya dengan menonggeng ke bawah...aduh..risau lak aku tengok..kalau sekor lagi mati, maknanya tinggal sekor la ikan aku tu..mesti dia akan sunyi nanti...cuak gak aku...aku tak mahu ikan aku kesunyian sebab aku tahu,aku tak cukup mase untuk diluangkan bersama
ikan aku tu nanti.

Pagi tadi aku tinggalkan ikan2 tu pergi kerja dengan keadaan yang masih lagi menonggeng...risau gak aku..aku harap, balik kerja nanti ikan itu still bernyawa....aku dah mula sayang ikan-ikan aku tu..mula2 dulu memang aku kurang gemar nak bela2 ikan ni, tapi setiap hari balik kerja dalam keadaan penat, dengan otak berserabut, bile aku tengok aksi ikan2 tu, mesti hilang penat aku..tenang je rase....hilang semua masalah....

Sebenarnya ada peristiwa hitam disebalik ikan-ikan tu...aku tak suke ikan mase mula-mula kawan aku bagi ikan2 tu, tapi bila dah berhari2 dalam jagaan aku, baru aku rase seronok ada ikan..hahahaha....ade gak tempat aku meluahkan masalah dan ketidakpuasan hati aku..(wlpun aku tau,ikan-ikan tu takkan paham..hahahah...takpe, janji aku puas!!!)


*Enrty updated :- punca kematian ikan tu masih lagi disiasat sehingga kini...

No comments:

Followers