:: Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend ::

Hello! Myspace Comments

Mengapa Singgah Kalau Tak Masuk

Me, Myself and I

My photo
Summer is Annie @ Rosni ..i'm 28 years old.. Aku tak susah untuk didekati..kalau sape nak be fren dengan aku,just come to me when i'm in a good mood.. Aku hidup untuk family aku,4 my hubby,dan untuk orang-orang yang sayang aku... Aku nk puaskn hati sume org.. :: ...Aku nak jadi yang terbaik untuk semua orang...::

Monday, April 07, 2008

SMS Mania

Minggu lepas housemate aku Ana, buzz aku kat skype.dia ckp dia ade berita terkini.dia suh aku amik henpon and then tekan *128*4# kat henpon aku.dia kate maxis tengah wat promosi untuk orang2 yang terpantas..Ana suh aku wat sekarang jgk..so, aku pun buat la...maxis potong kredit aku singgit..pastu dia kreditkan 1500 sms kat henpon aku...wuahahaha...best..best...best....
Aku pun ape lagi cepat2 bgtau kawan2 terdekat aku yang lain..(aku kan kawan yang baik, tak mahu gembira seorang diri..ape yang kita tahu mesti dikongsikan dengan kawan2 yang lain kan..) tp yang azab nya sms 1500 tu aku kena abiskan dalam mase seminggu..that's mean, 9hb ni expired la sms 1500 aku tu.aku juga hanya boleh guna sms tu dr jam 6am-6pm saje... :-(

Sejak ari tu, aku menjadi seorang kawan yang rajin bertanya khabar kawan2 yang lain...hahaha..macam-macam sms aku sent kat kawan2 aku...ade gak kawan2 aku yang pelik ngan aku sebab dengan tak semena-mena aku rajin meng sms diorg...salah aku jgk sebab dulu2 aku bukan lah seorng kawan yang rajin bertanya khabar apatah lagi meng sms mereka..haha..dulu aku hanya ber sms untuk benda yang penting saja.kalau malas sangat, aku terus call je...tapi sejak dapat 1500 sms ni, aku lah kawan yang sangat baik bertanya khabar kawan2..pagi-pagi buta aku dah sent sms good morning untuk kawan2 aku..hahahah...sungguh baik bukan??haha....

Ade gak kawan2 aku yang sms and call aku tanya aku ni ok ke tak..mungkin diorg risau tengok aku yang berubah sedemikian rupa..haha..diorg ingat aku dah buang tebiat kot...adik aku sendiri pun tanya aku ni dh buang tebiat ke....sungguh tak patut mereka itu..salah ke aku nk bermesra mesri dengan bersms mereka?? (diorg dengki sebab tak dapat sms 1500 macam aku ni)lalalala...

Hari ni 7hb..maknanya ada lagi 2 hari untuk aku menghabiskan sms 1500 aku ni..tadi aku cek balance sms ni..ade lagi 1114 sms yang tinggal..maknanya, aku baru guna 386 sms saja ke??aduh....byk lagi ni...caner aku nak abiskn ni???dalam 5 hari aku hanya berjaya abiskan 386 sms saja??huh, ternyata aku bukan lah seorang peng'sms' yang bagus...ternyata sekali aku juga bukan lah seorang yang suka ber sms....

Ermmm...boleh ke aku habiskan 1114 sms dlm mase 2 hari ni??mau lebam tangan aku nanti..hahaha...kalau tak abiskan nanti rugi lak..tp aku rase, aku memang tak dapat nak abiskan sms ni..kalau la aku boleh sedekah balance sms yang aku ade ni kat orang lain kan bagus..dapat jugak berbuat amal jariah...bersedekah dapat gak pahala...mak aku pesan tak baik membazir...

Eh,aku silap..tadi aku terpikir sesuatu...sekarang jam sudah pukul 5.43pm..maknanya untuk hari ini aku hanya ada masa 17 minit je lagi untuk menghabiskan sms ni..esok pulak,masa yang aku ade untuk habiskan sms ni hanya 12jam saja.. esok 8hb, bile detik 12mlm 8hb tu dh kira 9hb kn??so, sms aku ni dah tak bernilai lagi..sudah expired....so, maknanya hanya esok sajalah masa yang aku ade untuk menghabiskan sms ini..aku hanya ada 12 jam 17 minit je lagi untuk habiskan 1114 sms..hahahahah..mati kejung aku .....

1 jam ade 60 minit.. 12 jam ada 720 minit.. 720 min + 17 min = 737 minit..
So, maknanya, dalam 1 minit sekurang-kurangnya aku kena sent 1 atau 2 msg..hahahahha....


So, how??

Tapi aku rase kalau tak abiskan pun tak ape.ade aku kisah??takde sape pun nak sue aku...betul tak??huhuhuhu......

1 comment:

Anonymous said...

cisss..patut ler nset aku penuh ngn meset ko je.. >dazz<

Followers