:: Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend ::

Hello! Myspace Comments

Mengapa Singgah Kalau Tak Masuk

Me, Myself and I

My photo
Summer is Annie @ Rosni ..i'm 28 years old.. Aku tak susah untuk didekati..kalau sape nak be fren dengan aku,just come to me when i'm in a good mood.. Aku hidup untuk family aku,4 my hubby,dan untuk orang-orang yang sayang aku... Aku nk puaskn hati sume org.. :: ...Aku nak jadi yang terbaik untuk semua orang...::

Friday, April 04, 2008

Ikan Emas yang Comel lagi Jelita...

Ikan emas ku yang sungguh comel,jelita dan manja.....


Saya ada 3 ekor ikan emas...ikan-ikan ini diberikan kepada saya oleh seorang sahabat,(walaupun sebenarnya saya bukanlah seorang yang suka memelihara binatang apatah lagi jenis binatang yang memerlukan penjagaan kebersihan yang tinggi)...ikan saya ini sangat manja.dia hanya sukakan tempat yang bersih dan suci..kalau habitatnya ini kotor, dia akan bermalas-malasan dan tidak akan ceria...hidupnya akan muram sepanjang hari.... Oleh sebab itu lah saya katakan ikan saya ini manja...kerana sifatnya yang manja inilah, saya tiba-tiba menjadi seorang yang rajin..(maksud saya rajin membela ikan..saya mmg rajin dari segi lain ok..)

Kalau nak tahu, saya juga sangat tidak suka bila melihat air ikan saya ini mulai kotor..sungguh tak cantik permandangannya... walau bagaimana malas pun saya ketika itu, namun demi untuk melihat ikan saya gembira dan ceria, saya tolak tepi perasaan malas yang sedari kecil menumpang dalam diri saya ini..saya sayangkan ikan saya..saya tidak mahu melihat ikan saya terseksa...lagipun saya tidak mahu permandangan bilik saya mejadi cacat disebabkan oleh air dalam aquarium itu kotor...sungguh keji sekali....saya suka bilik yang bersih, kemas, cantik dan wangi...

Tapi, saya tidak suka aquarium ikan saya sekarang..saya tiada masa untuk membeli bekas ikan yang lebih menarik dan selesa untuk ikan-ikan emas saya ini..sebenarnya saya mahu meletakkan ikan-ikan saya ini di dalam balang yang cantik lagi jelita.tapi sampai sekarang saya tiada masa untuk membeli seterusnya menggantikan tempat yang baru untuk ikan-ikan comel ini.....

Sebenarnya sampai sekarang saya tidak tahu ikan-ikan saya ini betina atau jantan..tapi kalau boleh saya tidak mahu ikan-ikan ini membiak.cukuplah tiga ekor ini saya bela...itupun saya tak pasti lama mana hayatnya....


6 comments:

adieputra said...

ikan nie tak ada nama eh....meh sini kita bagi nama..nama ikan2 nie kurus.gemok n pendek...ok tak ok tak

adieputra said...

semoga ikan2 ini akan hidup lama di tangan awak eh...ingat kan tak suka ikan nie..

Summer said...

kurus, gemuk dan pendek??sape kurus, sape gemuk, sape lak pendek??errmmmmm.....

Summer said...

kalau awk tolong jagakan ikan ni, masti hayat dia pun panjang..kita jaga sama2 eh....
mula2 mmg xsuka ikan ni, tp lame2 tgk comel lak.tak sampai hati nk buang....ikan-ikan ni tak bersalah...

adieputra said...

hmm saya tak ada masa nak jaga ikan nie..saya duduk umah 2 boleh kira beraja jam jer...sorry eh..mulut ikan 2 yang comel..awak tak tau nak buat mulut ikan kan kan..

aiza nor' akmarlina said...

mcm mana nk jaga ikan nie..boleh bg tips x??sedih ah..smlm beli sepasang..pas tuh balik kerja tgk2 ikan dah mati...

Followers