:: Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend ::

Hello! Myspace Comments

Mengapa Singgah Kalau Tak Masuk

Me, Myself and I

My photo
Summer is Annie @ Rosni ..i'm 28 years old.. Aku tak susah untuk didekati..kalau sape nak be fren dengan aku,just come to me when i'm in a good mood.. Aku hidup untuk family aku,4 my hubby,dan untuk orang-orang yang sayang aku... Aku nk puaskn hati sume org.. :: ...Aku nak jadi yang terbaik untuk semua orang...::

Wednesday, May 21, 2008

Part 1 # Hari Pertama - Holiday in Sabah






Sebahagian gambar yang diambil pada hari pertama...yang lain2 tak dapat diuplaod sebab kena tapis oleh jabatan penapisan teh..hahahah....


Part 1 # Hari pertama
12/5/08-Isnin

7.30 pagi- bangun tido, mandi
- situasi mase tu kelam kabut sikit sebab rase macam dh lambat....

8.30pagi- kuar dari umah, tunggu teksi takde pulak..perut mcm dah start memulas-mulas
- situasi mase tu pun agak kelam kabut sebab takut terlepas flight.rase macam dah terlambat sangat.

9.00pgi- sampai kat KL Sentral..bas ke LCCT baru je berlepas..tanpa berkelip mata, kami hanya mampu pandang saja..
-situasi masa tu sungguh dasyat sekali ok!! aku terpikir, sempat ke aku sampai LCCT sebelum pukul 10.20.Check in 2 jam sebelum berlepas, kita kena ada dalam tu 45minute sebelum berlepas.tapi jam kat henpon aku..(aku tak pakai jam tangan ok..) pukul 9.mane sempat 9.15 dah ade kat LCCT..next bas ke LCCT pun kul 9.30...perut pulak memulas-mulas, makin dasyat..aduhhh..aahhh, tak kira sempat ke x, aku mesti pergi toilet jugak...aku terus lari naik atas balik, terus cari toilet.nasib baik ade pakcik teksi yang tunjukkan aku arah toilet..(elehh, pakcik tu baik sebab dia nk aku naik teksi dia gi LCCT la tu..mcm aku tak tau...)

9.15 pagi- last-last kami decided tuk naik teksi je ke LCCT..(br ingat nk berjimat td..klu naik bas br RM12 je smpai LCCT..naik teksi RM85..ermmm..nk wat caner, dh terlambat...aku terpikir jugak, samapi LCCT karang msti dh pukul 10 lebih..aku kena check in 2jam sebelum berlepas,flight pukul 10.20...
-keadaan sungguh kritikal mase tu...aku redha jela...aku ingat memang takde rezeki aku nk terbang ke sabah ni....

10.10 pagi - sampai kat LCCT..terus tarik beg pergi kat kuanter..tanya kat abang kuanter tu pasal tiket aku ni, sebab aku rase aku mmg dah lambat sangat...mane la tahu, abang tu leh bagi excuse kat aku... selamba je aku potong line orang tengah beratur...hahahhaa...berkerut-kerut muka diorg tengok aku polong line....ampun.........
Abang tu tengok kertas yang aku bagi kat dia, dia cakap, " sori dik, flight ni dh close..xleh check in lagi.."
uwaaaa.......takkan aku nak balik semula kot....
aku wat muka kesian.. " betul ke bang, tolong check dulu boleh?"
hahaha..aku masih tak dapat menerima kenyataan yang aku terlambat...
"err...meh sini abg tengok lagi sekali.." abang tu belek2 kertas aku bagi kat dia....
"Oooo...flight ni cancel dik. adik gi Kuanter ujung sana tanya pasal ni..."
aku tersenyum sikit..moga-moga ada sinar untuk aku....cuak siot...takkan aku nk burn je duit flight ni...aku terus pergi kat kuanter ujung yang dimaksudkan oleh abang hensem td...hehehe..
kat kuanter tu aku tunjuk lagi booking tiket aku tu..abg yang sorang ni sangat la aku sayang mase tu..rase nk cium2 je....dia telah memberi sinar harapan padaku..hahha..
"dik, flight ni dh cancel. change flight baru, depart pukul 11.10pagi..saya print yang baru ye..tunggu jap..."
aku rase nk cium2 je abg tu...hahahahhaa....ade jugak harapan aku jejak kaki kat sabah..

11.10pagi - dalam flight, nk berlepas ke sabah. 2nd time aku naik kapal terbang...hahahaha...

1.40 tengah hari - pertama kali aku jejak kaki kat bumi sabah..meng-meng dh siap tunggu kat balai ketibaan....tunggu lugage pulak lambat...

2.00pm - pergi cari hotel...pusing-pusing bandar KK..
-situasi mase tu sungguh nyaman sekali..dapat jugak aku jejak kaki kat KK.

3.00pm-check in kat hotel Imperial International KK.
lepak2, baring2..regangkan otot2 kaki yang lenguh..(maklumla naik AirAsia ni sempit sikit).

5.00pm- kuar gi cari makan kejap.isi perut yang dah lapar ni..

6.30pm- balik hotel..kat sabah, pukul 6 je dah mula gelap.kat sana rasenya awal satu jam dari semenanjung kot...
-lepak2 kat bilik,terlelap, sampai la member aku ketuk pintu bilik suh bangun..huhu..patut la...hujan kat luar,sedap betul tido...

12.00am- kuar gi makam malam...hahha...ni betul2 makan malam ni...kat sini tak banyak kedai makan yang bukat lepas pukul 12..susah gak nak cari....kitorg makan kat satu kedai ni, (tak ingat nama dia...)..yang best nye, ada lak orang yang tak dikenali telah membayar harga makanan kami...huhuhu..(kalau tau ada yang nk belanja, baik aku order banyak2..)kata member aku, yang bayar makanan ktorg tu boss dia..time kasih bos kwn aku tu...

2.00am- disebabkan kawan aku ni keje siang tadi, maka, tak sampai hati lak aku nk heret dia bawak ktrg round2 KK ni..dia pun mcm penat je, so, ktorg decided tuk balik hotel and tido jela...lgpun member aku tu terpaksa overnite kat opis,nk siapkan keje...huhu..kesian dia..terpaksa jugak luangkan masa tuk ktorg...

2.30am- lepak dalam bilik, tengok tv, and tido...

No comments:

Followers