:: Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend ::

Hello! Myspace Comments

Mengapa Singgah Kalau Tak Masuk

Me, Myself and I

My photo
Summer is Annie @ Rosni ..i'm 28 years old.. Aku tak susah untuk didekati..kalau sape nak be fren dengan aku,just come to me when i'm in a good mood.. Aku hidup untuk family aku,4 my hubby,dan untuk orang-orang yang sayang aku... Aku nk puaskn hati sume org.. :: ...Aku nak jadi yang terbaik untuk semua orang...::

Monday, February 02, 2009

Kidung

Menurut kamus dewan bahasa dan pustaka..kidung bermaksaud......errr...aku xde kamus tu..mase sekolah je ade, tu pun dah tak tahu mane ilang..dalam setor umah mak aku kat kampung kot....(tu pun kalau ade lagi...)

hari ini tuan2 dan puan2, saya nak bagitahu korg sume maksud KIDUNG.. korang tau ke ape maksud kidung?

Contoh ayat : "Tiada lagi ku dengar kidungmu,tiada lagi derai tawamu,hanya kesepian yang kian,mencengkam jiwaku"

Aritu tengok JOzan SHow, diorg ade jemput penyanyi Nash..Zizan suh la Nash nyanyi lagu Tiada Lagi Kidungmu..pastu tibe2 zizian tanya Nash ape maksud kidung tu?Nash cakap kidung tu SUARA....

Oooooooooooo..........suara....baru aku tau..aku rasa dah lama dah lagu tu, tapi baru sekarang aku tau kidung tu maksudnye suara...selama ni aku pandai nyanyi je...tah ape maksud pun aku tak tahu..langsug xde inesiatif nk tanya ape maksud kidung....tu lagu malayu tu, kalau lagu omputih cepat lak nak buka kamus cari maksud lagu tu, konon2 nak tujukan kat somebody la..(ade can nak berlagak kalau dah tau sume baris2 ayat dalam lagu omputih tu...konon2 ade kene-mengena ngan life dia ar..)huh!hampehhh...

Terima Kasih banyak kat Zizan sebab bertanyakan satu soalan yang sangat berguna itu..(sebab aku rase sepanjang rancangan jozan tu, xde satu pun soalan yang membina langsung...)


notakaki: full lyric of tiada lagi kidungmu...

Air mata yang berderai
Siapa yang menghapuskan
Hati kering dan gersang
Siapa yang meneduhkan

Sedangkan kau yang ku sayang
Telah pergi dari ku
Dengan cinta dan harapan hidupku
Oh sayang

Tiada lagi ku dengar kidungmu
Tiada lagi derai tawamu
Hanya kesepian yang kian
Mencengkam jiwaku

Malam malam dingin membeku
Hari hari kian kelabu
Dalam doa kudus ku sebut nama mu
Cintaku... Oh sayang
Damailah kau di sana
Di sisi Tuhan yang Esa

3 comments:

Zachary Iman said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

yer ker? cer check balik erti kidung. Kidung bukan suara rasanya...

http://artikata.com/arti-335141-kidung.html

Unknown said...

ATAU ini maknanya..

kidung sj nyanyian, syair yg dinyanyikan, kekawin; ~ gereja lagu yg dinyanyikan oleh orang Kris­tian dlm gereja; tukang ~ penyanyi kidung; berkidung-kidung bernyanyi kidung: mereka ~ sendiri di buritan bahtera yg hanyut di tengah lautan; mengidung bernyanyi kidung: di tengah balai sama menari serta ~ manis berseri; mengidungkan menyanyikan, melagukan (kidung).

sumber
http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=KIDUNG

Followers